موارد کاربرد چاپ روی پی وی سی فوم (ورق پی وی سی فومیزه)

پی وی سی فوم

موارد کاربرد چاپ روی پی وی سی فوم 

ماده پی وی سی نوع پلیمر پرکاربرد است که امروزه در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طی چندین سال اخیر با توجه به وجود برخی مشکلات در صنعت چاپ، از ماده اولیه PVC در ساخت نوعی فوم خاص استفاده می‌شود. فوم پی وی سی از جمله متریال‌هایی است که این روزها در صنعت چاپ برای استفاده در لوازم مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

                                                                از صفحه چاپ متالایز ما دیدن کنید تا با خدمات ما بیشتر آشنا شوید.

فرایند چاپ بر روی پی وی سی فوم در طی چندین سال اخیر به طرز باور نکردنی مورد توجه صاحبان کسب‌وکارهای صنعتی مختلف قرار گرفته است. برای نمونه از این نوع فوم‌ها در ساخت کابینت‌های لوکس آشپزخانه و اتاق‌ها، سقف کاذب و... استفاده می‌شود. گستره کاربرد چاپ بر روی پی وی سی فوم تنها به موارد فوق ختم نمی‌شود. در ادامه این مطلب در مورد مزایا و موارد کاربرد چاپ روی پی وی سی فوم به توضیحات کاملی می‌پردازیم.

ورق پی وی سی فوم چیست؟

قبل از اینکه در مورد مزایا و موارد کاربرد چاپ روی پی وی سی فوم صحبت کنیم، ابتدا لازم است تا اطلاعاتی را در مورد خود ورق پی وی فوم در اختیار شما قرار دهیم. پلی وینیل کلراید پلیمری با ویژگی‌هایی چون مقاومت حرارتی و ضربه‌ای بالا، چگالی متناسب و انعطاف‌پذیری مطلوب از جمله بهترین و پرکاربردترین انواع پلیمر پلاستیکی است که امروزه در صنعت چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که ورق‌های پی وی سی فوم به همراه سایر مواد و ترکیبات افزودنی چون روان کننده‌ها، اصلاح کننده ضربه، پایدارکننده‌ها و... ساخته می‌شوند. تمامی این ترکیبات به همراه یکدیگر در داخل میکسرها و قرار گرفتن در معرض حرارت بالا ترکیب شده و در نهایت خشک می‌شوند. بعد از اتمام این فرایند دورتادور ورق‌ها براده‌برداری شده و سپس به صورت پالت بسته بندی و توزیع می‌شوند.

خصوصیات ورق پی وی سی فوم

در حقیقت ورق‌های پی وی سی فوم به دلیل داشتن ویژگی‌های ساختاری خاص و متناسب با نیازهای صنعت چاپ کاربرد بسیار گسترده‌ای در این صنعت دارند. به همین جهت موارد کاربرد چاپ روی پی وی سی فوم بسیار گسترده بوده و تقریبا شامل تمامی صنایع مربوط به چاپ نیز می‌شود. از مهم‌ترین خصوصیات ورق پی وی سی فوم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت چاپ‌پذیری فوق‌العاده بالا با رنگ مخصوص PVC
  • قابلیت نوارکاری
  • ابزارخوری بسیار مطلوب
  • قابلیت سوراخ‌کاری آسان
  • مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت
  • خاصیت ضدحریق
  • ضد حشره
  • مقاوم در برابر فشار و ضربه
  • عایق‌بندی صوتی و حرارتی
  • شکل‌پذیری بسیار بالا (منعطف)
  • رنگ‌پذیری بالا

اگر بخواهیم دقیق‌تر به ساختار پی وی سی فوم بپردازیم باید بگوییم که هسته این ورق از جنس پلی استایرن بوده و به همین دلیل در عین داشتن وزن کم بسیار مقاوم است. افزون بر موارد فوق این نوع ورق‌های قابلیت بازیافت داشته و بیشترین سازگاری را با محیط‌زیست نیز دارند.

 

ویژگی‌‌های ورق پی وی سی فوم

فرایند چاپ روی پی وی سی فوم

چگونگی انجام چاپ پی وی سی PVC فومیزه در میزان کاربرد چاپ روی پی وی سی فوم تاثیر دارد. در حقیقت این فرایند به دو روش مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌شود. در ادامه هر یک از این فرایندها را شرح می‌دهیم.

فرایند چاپ روی پی وی سی فوم به صورت مستقیم

در این عملیات چاپ به صورت کاملا مستقیم روی پی وی سی فوم صورت می‌گیرد. در واقع برای انجام این کار ابتدا ابعاد فایل چاپی تعیین شده و سپس چیدمان آن انجام می‌شود. در صورتی که فایل پی وی سی به برش نیاز داشته باشد از دستگاه‌های برش لیزر CNC استفاده می‌شود. بعد از انجام اقدامات فوق فرایند چاپ بر روی ورق پی وی سی فومیزه با استفاده از دستگاه فلت پد به شکل مستقیم صورت می‌گیرد.

در این فرایند به منظور افزایش مقاومت ورق PVC که چاپ روی آن انجام شده است از یک لایه وارنیش مات یا براق استفاده می‌شود. استفاده از این لایه در گستره کاربرد چاپ روی پی وی سی فوم نیز تاثیر بالقوه‌ای دارد. در حقیقت این نوع ورق با روش چاپ مستقیم به دلیل داشتن ظاهر جذاب و مقاومت بالا بیشتر در کابینت آشپزخانه‌ها نیز استفاده می‌شود.

 

فرایند چاپ روی پی سی فوم به صورت غیر مستقیم

در این فرایند برای چاپ روی پی وی سی ابتدا پوستری از جنس کاغذ با چاپ وینیل استفاده می‌شود. طرح چاپ شده با استفاده از چسب دوطرفه خاص و قوی به سطح خارجی ورق پی وی سی فوم چسبانده شده و توسط دستگاه پرس می‌شود. در این روش به منظور افزایش ضریب مقاومتی ورق پی وی سی فومیزه از روکش سلفون یا لمینت روی آن استفاده می‌شود.

از کاربرد چاپ روی پی وی سی فوم به صورت غیر مستقیم می‌توان به استفاده به عنوان تابلو‌های تزئینی نیز اشاره کرد، در حقیقت بنا بر قابلیت چاپ‌پذیری بالای این نوع ورق‌ها از آن‌ها برای چاپ انواع طرح طبیعت، گل و گیاه و... روی تابلو‌های کوچک خانگی استفاده می‌شود. از دیگر موارد کاربرد چاپ روی پی وی سی فوم به صورت غیر مستقیم می‌توان به استفاده در ساخت بنرهای تبلیغاتی نیز اشاره کرد.

 

بهترین گزینه انتخابی برای استفاده در سقف کاذب

ورق‌های پی وی سی فومی که روی آن‌ها فرایند چاپ صورت می‌گیرد، بهترین گزینه انتخابی برای استفاده در سقف کاذب هستند، زیرا این نوع ورقه‌ها علاوه بر عایق بودن حرارتی و صوتی مقاومت بالایی در برابر رطوبت و احتراق دارند. وجود این ویژگی‌ها دلیل اصلی افزایش گستره کاربرد چاپ روی پی وی سی فوم است.

افزون بر موارد فوق ورق‌های PVC فومیزه انعطاف‌پذیری و شکل‌پذیری فوق‌العاده‌ای داشته و به همین منظور برای استفاده از محیط‌هایی که دیوارها و سقف‌های شیب‌دار یا زاویه خاصی دارند بسیار مناسب هستند. قابلیت چاپ‌پذیری ورق‌های پی وی سی فوم به تولیدکنندگان سقف کاذب این امکان را می‌دهد تا طرح‌های مختلف و متنوعی را روی این ورق‌ها با بالاترین وضوح و کیفیت چاپ کنند.

پارتیشن بندی جذاب و مقاوم با استفاده از ورق‌های پی وی سی فوم دارای طرح چاپی

از دیگر موارد کاربرد چاپ روی پی وی سی فوم می‌توان به استفاده در پارتیشن بندی بخش‌های مختلف خانه و محیط‌های اداری اشاره کرد. در واقع این ورق‌ها به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت و آتش بهترین گزینه انتخابی برای استفاده در پارتیشن بندی و بخش‌بندی محیط‌های مختلف هستند.

استفاده از ورق‌های پی وی سی فوم دارای طرح چاپی در ابعاد کوچکتر

استفاده از ورق‌های PVC فومیزه در چاپ عکس و استندهای تبلیغاتی از دیگر موارد کاربرد چاپ پی وی سی فم به صورت مینیمایز شده است. این نوع ورق‌ها مناسب‌ترین متریال برای چاپ انواع عکس با ترکیب‌های رنگی طبیعی با وضوح بالا هستند. افزون بر این موارد در استندهای تبلیغاتی نیز این نوع ورق‌های چاپ شده بیشترین کاربرد را دارند.

 

استفاده در طراحی برندینگ

قابلیت چاپ‌پذیری ورق‌های پی وی سی فوم باعث می‌شود تا استفاده از آن‌ها در طراحی برندینگ به بهترین و به‌صرفه‌ترین گزینه تبدیل شود. عمده‌ترین کاربرد چاپ روی پی وی سی فوم مربوط به بخش بازاریابی و برندینگ است. در فرایند چاپ می‌توان انواع شعارهای تبلیغاتی و لوگوهای خاص را با ترکیبات رنگی متنوع و باکیفیت را روی ورق‌های فومیزه PVC چاپ کرد. 

این متریال در مقایسه با سایر متریال‌هایی که برای طرح‌های برندینگ استفاده می‌شود، زیبایی بیشتری داشته و در عین حال هزینه کمتری نیز دارد.

خدمات چاپ روی پی وی سی فوم در کمتر از یک روز

در موسسه کیاما پرینت بزرگ‌ترین آکادمی ارائه دهنده انواع خدمات چاپ می‌توانید روی ورق پی وی سی فومیزه طرح دلخواه خود را با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت سفارش داده و طی کمتر از یک روز کاری سفارش خود را تحویل بگیرید. در این موسسه فرایند چاپ توسط دستگاه‌های پیشرفته و مدرن صورت می‌گیرد، به همین جهت محصولات تولیدی با بالاترین کیفیت ممکن به مشتریان تحویل داده می‌شوند. 

 

 

نظرات (0)

فرم نظر

موقعیت کیاما روی نقشه